Ολόκληρη η συνέντευξη που παραχώρησε η συνεργάτιδα μας, κ. Πηνελόπη Μπεκίρη.

 

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με την ασφαλιστική αγορά;

Η ενασχόλησή μου με την ασφαλιστική αγορά ξεκίνησε το 2010, πιστεύοντας ότι  για μένα είναι ο κατάλληλος χώρος για να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου και να φανώ χρήσιμη στους πελάτες μου που θέλουν να εξασφαλίσουν και να διατηρήσουν το επίπεδο διαβίωσής τους. Από την αρχή της πορείας μου  έως σήμερα οι ασφαλίσεις ζωής , υγείας και περιουσίας ήταν και είναι πρώτη προτεραιότητα, διότι θεωρώ ότι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχειό του ανθρώπου, είναι η ικανότητά του να παράγει εισόδημα. Και αυτή ακριβώς είναι η εξειδίκευσή μου: Να βρίσκω λύσεις για την εξασφάλιση και διατήρηση του εισοδήματος των πελατών μου.

 

Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στην εξέλιξη της τεχνολογίας και τη φυσική παρουσία του ασφαλιστή; Ποιος θα είναι μελλοντικά ο ρόλος του διαμεσολαβητή;

Η τεχνολογία αναμφισβήτητα είναι ο σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας. Όμως, στη λήψη σοβαρών αποφάσεων είναι απολύτως απαραίτητη η φυσική παρουσία και ο διάλογος και κανένα «λογισμικό» δεν μπορεί να αντικαταστήσει το σύμβουλο. Η τεχνολογία μπορεί να μας φανεί πολύ χρήσιμη αλλά και κερδοφόρα, σε πιο απλά προϊόντα, για παράδειγμα στο αυτοκίνητο, όπως επίσης να μας βοηθήσει στη συνεργασία και επικοινωνία μας με τη νέα γενιά ανθρώπων. Για τον επαγγελματία του μέλλοντος, η επένδυση στην τεχνολογία σε συνδυασμό με σωστές λύσεις για τον πελάτη αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου αναβαθμίζεται καθημερινά. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον γρήγορων αλλαγών, ο σύμβουλος του μέλλοντος πρέπει να ακολουθεί και να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς. Ο καταναλωτής είναι περισσότερο ενημερωμένος  και ο σύμβουλος του μέλλοντος πρέπει να ακούει περισσότερο και να επεξεργάζεται ορθά την πληροφορία που λαμβάνει. Να καταγράφει τις πραγματικές ανάγκες, για να μπορέσει να δώσει σωστές λύσεις και να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης για το μέλλον.

 

Μπορεί ο Έλληνας να εμπιστευτεί την ασφαλιστική αγορά;

Την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας, κλονίστηκε η εμπιστοσύνη στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, το ελληνικό δημόσιο, την κοινωνική ασφάλιση. Αντίθετα, έχει ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ιδιωτική Ασφάλιση . Η ασφαλιστική αγορά εξακολούθησε να λειτουργεί και να αποζημιώνει τους πελάτες χωρίς καθυστερήσεις ή περικοπές. Ταυτόχρονα μέσα από το νέο κανονιστικό πλαίσιο στην Ευρώπη, βελτίωσε τη λειτουργία της. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι στη σχέση με τον ασφαλισμένο, ο ασφαλιστικός σύμβουλος έχει καθοριστικό ρόλο, αφού  έχει επιφορτιστεί με το έργο της ενημέρωσης του πολίτη για τις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στον τομέα της εποπτείας των ασφαλιστικών εταιρειών και οι οποίες θωρακίζουν την αξιοπιστία του κλάδου.

 

Υπάρχουν κλάδοι που εσείς εκτιμάτε ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση;

Με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν κάποιες απαραίτητες μεταρρυθμίσεις από το κράτος, τις οποίες βλέπω πολύ σύντομα, θα υπάρξει άνοδος σε όλους τους κλάδους. Η ανασφάλεια για το μέλλον, η έλλειψη ρευστότητας, οι παροχές των κοινωνικών ταμείων που ολοένα μειώνονται, οδηγούν τον πολίτη σε αναζήτηση κεφαλαίων ανάγκης για τη δύσκολη στιγμή. Μόνο μέσα από την ιδιωτική ασφάλιση και τη διαμεσολάβηση ο πολίτης μπορεί να διασφαλίσει την περιουσία και τη σύνταξή του. Οπότε, εκτιμώ ότι ο κλάδος ζωής , υγείας και επιχειρηματικών κινδύνων καλείται να συμπληρώσει τα ουσιαστικά κενά της κοινωνικής ασφάλισης. Επίσης, θα υπάρχει αρκετή άνοδος στα προϊόντα αστικής ευθύνης, ειδικά σε τομείς όπως το περιβάλλον , της ενέργειας , της τεχνολογίας καθώς και στον πρωτογενή τομέα.

 

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις ασφαλιστικές εταιρείες που συνεργάζεστε και γιατί επιλέξατε την Ορίζων;

Στην εποχή της πανδημίας και των οικονομικών δυσκολιών  που βιώνουμε, το κριτήριο της επιλογής μιας ασφαλιστικής εταιρείας από γραφείο μας  είναι ότι αυτή θα πρέπει να είναι υγιής και αξιόπιστη, ώστε ακόμα και κάτω από αντίξοες συνθήκες να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει και να σταθεί στο πλευρό των συνεργατών και των πελατών της. Πρωταρχικό ρόλο για εμάς είναι η αμεσότητα σε περίπτωση ζημιάς ή ατυχήματος καθώς επίσης να μας προσφέρει λύσεις στην όποια δυσκολία αντιμετωπίζουμε. Όλες οι εταιρείες γενικά πρέπει, πάνω απ’ όλα να σέβονται και να υποστηρίζουν το δίκτυο τους.

 

Με την Ορίζων Ασφαλιστική, συγκεκριμένα, πότε ξεκίνησε η συνεργασία σας;

Με την Ορίζων Ασφαλιστική η συνεργασία μας ξεκίνησε το 2018. Πρόκειται για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο οικονομικά σταθερές δυνάμεις της ασφαλιστικής αγοράς. Έχει πλέον κυρίαρχη θέση στο χαρτοφυλάκιο μας και επιλέγουμε  καλύψεις που αφορούν περισσότερους από έναν κλάδους ασφάλισης για το μεγαλύτερο ποσοστό των ασφαλισμένων μας.

 

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά σημεία της Εταιρείας στη διάρκεια της συνεργασίας σας;

Θεωρώ ότι η ταχύτητα ανταπόκρισης της Ορίζων Ασφαλισικής είναι σε απόλυτη ισορροπία με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επομένως η καλύτερη διαφήμιση για την Ορίζων είναι η ταχύτητα και η ποιότητα της αποζημίωσης, γεγονός που βοηθά κι εμάς να προτείνουμε χωρίς φόβο την εταιρεία στους πελάτες μας.

Συχνά οι διαμεσολαβητές έρχονται αντιμέτωποι με την εμμονή πολλών ασφαλιστικών εταιρειών να αξιολογούν τον συνεργάτη αποκλειστικά με βάση τον όγκο ασφαλιστικών εργασιών και όχι συνεκτιμώντας τη σχέση ασφαλίστρου – ρίσκου που ενέχει το χαρτοφυλάκιό του. Η Ορίζων διαφοροποιείται σε αυτό, καθώς δίνει αξία σε αυτόνομα γραφεία με ποιοτικά χαρακτηριστικά, σαν το δικό μας.

Κάθε γραφείο ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αντιμετωπίζει πλέον, δυστυχώς, ανταγωνισμό από τα εναλλακτικά κανάλια διανομής των ασφαλιστικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Σε κάποιες περιπτώσεις ο ανταγωνισμός αυτός είναι και αθέμιτος. Η Ορίζων, προς τιμήν της, στηρίζει έμπρακτα το δίκτυο των συνεργατών της, που είναι και το αποκλειστικό δίκτυο στην παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης για την εταιρεία.

 

Τί είναι αυτό που εξασφαλίζει στους πελάτες η συνεργασία σας με την Ορίζων Ασφαλιστική;

Η Ορίζων είναι μια ασφαλιστική εταιρεία που σέβεται την ιστορία της. Η διοίκηση μας έχει αποδείξει ότι παίρνει τις αποφάσεις της με ορθολογικά κριτήρια και στέκεται δίπλα στον συνεργάτη της. Είναι πάρα πολλές φορές που έχει ζητηθεί η γνώμη μας σχετικά με την ανάπτυξη διαδικασιών και τη δημιουργία νέων προϊόντων, και αυτό είναι ενδεικτικό του σεβασμού που δείχνει η εταιρεία στους συνεργάτες της και στους πελάτες της. Η Ορίζων μας προσφέρει πάντα ευέλικτα και ολοκληρωμένα προϊόντα, έχει προσιτό και δίκαιο τιμολόγιο, γρήγορη εξυπηρέτηση, ταχύτητα στις αποζημιώσεις και όλα αυτά πιστεύω την κάνουν να ξεχωρίζει στην ασφαλιστική αγορά. Κάθε φορά που συνεργάζομαι με την Ορίζων βλέπω μια ισχυρή ομάδα με γνώση και εμπειρία, που συμμετέχουν όλοι στην οργάνωση και την υλοποίηση υψηλής ποιότητας υπηρεσίας στον συνεργάτη.

 

Ποιες είναι οι βλέψεις και τα οράματά σας στην τοπική αγορά της Λέσβου που δραστηριοποιείστε ; Φέρει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η ασφαλιστική αγορά και ποια είναι αυτά;

Η οικονομία της Λέσβου στηρίζεται βασικά σε δύο οικονομικούς πυλώνες: στον  πρωτογενή και τριτογενή τομέα . Έχουμε προσπάθειες δυναμικής ανάπτυξης αρκετών κλάδων της οικονομίας, αποφεύγοντας τη μονοκαλλιέργια που μας χαρακτήριζε παλιότερα και που επικεντρώνονταν κυρίως στην καλλιέργεια της ελιάς και του αμπελιού. Επίσης υπάρχει ανάπτυξη μιας σειράς επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, αρκετά δυναμικών σε πανελλήνιο επίπεδο. (Συγκεκριμένα υπάρχει μία επιχείρηση του κλάδου ποτών που εντάσσεται στις δέκα (10) μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ελλάδας). Και οι δύο αυτοί τομείς, έχουν μεγάλη ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης, όχι μόνο στις ασφαλίσεις περιουσίας αλλά και στον κλάδο αστικής ευθύνης αλλά και αλλού. Στο τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδος πάντα θα υπάρχουν δυνητικοί πελάτες και οικονομικοί κίνδυνοι για να προτείνουμε λύσεις. Εκτός από τα λιγοστά δίκτυα agency τα οποία έχουν προτεραιότητα στη ζωή και την υγεία, υπάρχουν πολλά πρακτορεία που ασχολούνται με τους γενικούς κλάδους, ιδιαίτερα όμως με τον κλάδο αυτοκινήτου. Οι επαγγελματικές μου προσδοκίες για το 2022 είναι να καταταγώ ανάμεσα στα μεγαλύτερα παραγωγικά ασφαλιστικά πρακτορεία στην Λέσβο, πάντα με την αρωγή της Ορίζων Ασφαλιστικής.